Jump to content
BMW United
Eric

Soms koop je wat...

Recommended Posts

Ik ben dus sinds enige tijd in het bezit van een E39 528i. Na mijn vorige BMW's was dit een redelijk rationele koop. En de bedoeling was dat ik voor de verandering geen bakken met geld ging uitgeven aan deze auto aan dingen die ik echt niet nodig heb. Want daar heb ik nog wel een beetje een handje van. Laatst heb ik een uitermate noodzakelijk navigatie systeem gekocht. Om het al helemaal goed te praten bespaarde het mij een pixel reparatie van mijn MID. 

Ik ben erg blij met mijn auto, alleen zijn er wel wat dingen die anders kunnen. Zo heb ik koplampen en achterlichten die "Made in Taiwan" zijn. Met als resultaat dat de koplampverstelling voor gaar is en de achterlichten wat groen uitslaan omdat ze lek zijn. Ook heb ik een rare deuk in één van mijn achterdeuren. Dus wat doe je dan? Precies, je koopt een 528i erbij voor onderdelen! Dat is nogal logisch... Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb mijn moed bij elkaar geraapt, een OV chipkaart gekocht en met de trein naar de verkopende partij gereden om vervolgens met mijn nieuwe aanwinst naar huis te rijden.

01.JPG

De voorste is mijn "goede" auto, de achterste de onderdelen auto. Ja, wij hebben stromend water, nee, ik ben geen poetser... Sjonnie is dan ook mijn lichtend voorbeeld ;)

Oxford groen, voorzien van 18" velgen. Ik moet nog even kijken of het originele Schnitzers zijn maar dat denk ik wel. Die leveren vast nog wel wat centjes op.

02.JPG

De voorkant is al eens "gefacelift". Dat komt mij wel goed uit. Ik heb nu geen xenon en ik vind de facelift bumper ook wel wat.

03.JPG

Binnenin zit een donker stukje hout. Dat gaat in de verkoop. Ik heb zelf de lichte variant en vind dat mooier.

04.JPG

Het display lijk wel wat nieuwer dan wat ik heb, maar het heeft niet dezelfde functies als die de mijne had. Lees, ik heb meer functies.

05.JPG

Geen pixel verlies in de cockpit. Wel een mooie kilometerstand.

06.JPG

En memo op de electrisch verstelbare stoelen. Alleen heb ik zelf sportstoelen en is mijn leer beter. Ik hou denk ik liever mijn eigen stoelen.

07.JPG

Deze auto heeft geen multi functioneel stuur maar wel een electrisch verstelbare stuurkolom. Grappig, maar voor mij niet meer dan dat. Geen must om zelf te houden.

08.JPG

De achterlichten zijn beter dan de mijne, die gaan over. "Helaas" heb ik al een afneembare trekhaak. Deze Westfalia gaat dan ook maar in de verkoop.

09.JPG

In de kofferbak zit een CD wisselaar,

10.JPG

En last but not least, dit blok is volgens het boekje slechts 80.000 kilometer oud. Ik zal morgen de dealer bellen om dit na te gaan. Hij loopt wel verschrikkelijk mooi. 

Tsja, en zo koop je dus een auto om een paar onderdelen... Zoals mijn oma al zei, onze heer heeft vreemde kostgangers. Ach, het houdt me van de straat :)

Ik zit niet verlegen om werk, wij bouwen een schuur van 6 bij 10.

(En die moet wel gevuld worden ;) )