Jump to content
BMW United
Sign in to follow this  
DefaultMike

[E28] 1985 M535i

Recommended Posts

Op de foto zien ze er vaak wel goed uit. Het kan zijn dat ze in het echt tegenvallen, maar daar kom je alleen achter als je gaat kijken.

Ondanks de enigzins lelijke trekhaak vind ik die zilveren die Graad heeft gepost wel mooier. Die heeft ook elektrische ramen achten en een handbak. Heel veel mensen zijn fan van een automaat maar uit ervaring kan ik je vertellen dat zo'n automaat heel veel vermogen kost. En daarvoor koop je geen M535i.

Beide E28's staan al erug lang te koop.

Automaat hoeft niet verkeerd te zijn in een M535i, een sportautomaat gaat behoorlijk...een normale automaat daarentegen is zwaar teleurstellend!

En Rood (wanneer mooi in de lak) is een superkleur voor een E28 in combinatie met shadowline lijsten  :wub:

Helaas hebben ze vaak wel de nodige roest problemen...roestvrij ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik had een "sport" automaat in mijn 745i. En de stand waarin je hem zette maakte met volgas optrekken niet echt uit. (lees, echt niet) De overbrengingsverhoudingen blijven hetzelfde. Misschien dat het bij normaal rijden wat uitmaakt qua overschakelen maar hoe dan ook, er gaan wel wat pk tjes verloren in de automaat.

Maar een rooie kan echt heel mooi zijn:

post-13-0-22411000-1400565638_thumb.jpg

Idd dat rode icm Shadowline was hetgeen wat me trok. Fantastisch. Alleen omdat ie weer zo goedkoop was vertrouwde ik het weer niet... Blijft groot de verleiding maarja de 540 is nog niet eens rijdend en moeder de vrouw houd de hand op de knip!

Trouwens , behoor je niet te schakelen in een M?

Klopt , klopt , is vooral optisch en onderstel allemaal. De M535 hoort net niet tot de M "elite" dus automaat mag begrijp ik!

Zou dat toch eerder verwachten in de gewonde 535.

Zie trouwens een perfect gerestaureerde voor 20K staan :

http://www.premiumclassics.nl/index.php/news/231/21/BMW-M535i-E28-1986-Fabrieksrestauratie-BMW-Service-Center.html

Gek eigenlijk daar een nieuwe 1.4 Kia Rio bijvoorbeeld dat ook al kost. Daar zijn wel wat minder uurtjes in gegaan dunkt me.