Jump to content
BMW United
Sign in to follow this  
Frank87

[E32] Meerijden

Recommended Posts

Beste forummers,

ik ben op zoek naar een leuk zomer-sleutel project. De E34 is zo goed als af.. Krijgt zaterdag a.s. nog even een oliebeurt.

Ik overweeg een E32 erbij te kopen om op te knappen. Op termijn, als ik klaar ben met de E34 of mijn vriendin een auto nodig heeft voor haar werk, kan ik dan deze E32 rijden. De E32 is qua techniek erg vergelijkbaar met de E34 en ik heb nu al 2 E34s onder handen genomen.

Het zou dan waarschijnlijk een 730 (M60) of 740 worden.

Waar ik echter sinds de E38 allergisch voor ben geworden, is windruis bij snelheden boven de 120. De E38 met zijn dubbelglas was natuurlijk perfect wat betreft windruisreductie. Ik erger me nu aan alles wat minder windstil is en dit is ook mijn enige kritiekpunt op mijn huidige E34.

Omdat ik nog nooit in een E32 heb gereden en een E32 het grotere broertje is van de E34 (ook qua techniek), wil ik graag eens met iemand meerijden in een E32. Voor een leuke plezierrit betaal ik zelf wel de benzine. Ik kan dan kijken hoe windruizerig een E32 is. Ik probeer uiteindelijk iemand te strikken met een enkelglas versie en iemand met een dubbelglas versie.

Als je een E32 hebt, of iemand kent met een E32 die belangstelling altijd op prijs stelt, hoor ik het graag. Voorkeur gaat uit naar omgeving Nijmegen, omgeving Tilburg of omgeving Capelle aan den Ijssel.

Misschien een optie om gewoon een testritje te doen bij een E32 verkoper. Zou dan wel natuurlijk je oprechte bedoelingen uitspreken.Met een eigenaar meerijden is natuurlijk leuker maar mocht dat niet lukken...

Ik denk dat je je af moet vragen of je nog wel een auto wil hebben. Met minder windgeruis dan een E38 met dubbel glas geen genoegen nemen is mijns inziens vragen om iets onmogelijks of je moet een nieuwe Rolls of Maybach nemen.

beetje vreemd Frank

Mvg,

Vincent

Ik heb een tijdje een Volvo S80 gehad. Deze auto had enkelglas maar ondanks dat, zeer goede windruis bestendigheid. Het hoeft dus niet persé om dubbelglas te gaan. Als ik in een E32 rij, moet ik bij 140 km/u op de cruise control tevreden zijn.

De E38 enkelglas die ik heb gehad was ook in orde wat betreft windruis bestendigheid. Misschien is een dubbelglas E38 overdreven en weer een ander uiterste.

Ik doe dit ook liever bij een liefhebber. Naar een garage lopen om "even te proberen" zie ik niet als heel juist. Tenzij het een dealer is. Garagehouders zijn er niet om plezier ritjes uit te delen, die proberen ook hun brood te verdienen in een kapotte markt.

Je schreef dat je de intentie had om te kopen. Vandaar mijn advies om met uitgesproken intenties dat eens te proberen. Volgens mij zal iedere garagehouder die een E32 heeft staan je met open armen ontvangen.

die proberen ook hun brood te verdienen in een kapotte markt.

Dat zou je wel verwachten, alleen kan ik je uit ervaring vertellen dat dit niet bij iedere geragehouder het geval is.

Volgens mij zal iedere garagehouder die een E32 heeft staan je met open armen ontvangen.

Die kans is erg groot. Maar er staan niet heel veel E32 ers te koop bij garagehouders.