Jump to content
BMW United
Hendrikseven

[E65][E66] Voorstoel van nieuw schuim voorzien

Recommended Posts

Vandaag het schuim van de zitting van de bestuurders stoel vervangen voor nieuw schuim. Ik heb er geen How To van gemaakt want dat heb ik al eens voor de stoelen van de E38 gedaan. eerlijk gezegd vond ik deze stoelen makkelijker te doen als die van de E38. Alleen het gewicht de stoelen van een E38 zijn zwaar maar voor deze jongens mag je wel een takel gaan huren man man wat zijn die krengen zwaar. Bij mij was de wang van de zitting aan de instapkant behoorlijk ingezakt en kapot er viel ook schuim van onder uit de stoel.

Hier duidelijk de beschadiging te zien:

null_zpsf1096ebf.jpg

Stoel er uit en een hernia rijker pfffft:

null_zpsb0bcbf00.jpg

Wat een ruimte zo in de wagen!

null_zps1f8b2ff8.jpg

Duidelijk te zien dat het schuim stuk is:

null_zps280fc07a.jpg

null_zps67dbdd0b.jpg

Het leer er voorzichtig afhalen:

null_zps4fb5c33b.jpg

En toen kwam ik dit tegen, denk een matje om te registeren of er iemand in de stoel zit de E38 had dat niet, heb het maar overgezet naar het nieuwe schuim:

null_zpsd042d500.jpg

null_zps72178fe9.jpg

null_zps6d13b23f.jpg

Tegen het beschadigen :

null_zpsdb3be517.jpg

Stoel met nieuw schuim er weer in:

null_zpsc17c6d5b.jpg

null_zps927c8ab5.jpg

null_zpse7bfaf36.jpg

En nog even de foto van voor het vervangen als vergelijk:

null_zpsf1096ebf.jpg

Nu binnenkort het leer nog even opnieuw verven en dan moeten ze weer zo goed als nieuw zijn. Igv ben ik heel tevreden over het resultaat.

Ohja ondanks dat ik het contact niet heb aangeraakt toch het airbag lampje en een foutmelding op het veiligheid systeem, eenvoudig gereset met mijn software maar als je dat niet hebt beter de accu loshalen dus.

Hele verbetering Hendrik, ziet er goed uit. Begint al een beetje routine voor je te worden nietgood.gif

Zijn dat nou sport of comfortstoelen? Ik lees er steeds over maar kan geen verschil omtdekken. Lijkt alleen wel dat het bij mijn stoelen niet zo hoog is aan de zijkanten.

Leuk gedaan! Met hoeveel KM is dit schuim al zo snel kapot?

Toen ik de wagen kocht met 210K was het al stuk, hangt ervan af hoe er mee omgegaan is, veel in en uit gestapt, postuur van de bestuurder en manier van zitten in de auto.

Kijk das nog eens knap werk.

Zit vast een stuk beter?

Zit een heel stuk beter!! En ziet er vooral stuk beter uit!

Hele verbetering Hendrik, ziet er goed uit. Begint al een beetje routine voor je te worden nietgood.gif

Ja dat wel alhoewel het niet mijn hobby is hoor dit soort klussen, ben liever mechanisch of elektrisch bezig

Zijn dat nou sport of comfortstoelen? Ik lees er steeds over maar kan geen verschil omtdekken. Lijkt alleen wel dat het bij mijn stoelen niet zo hoog is aan de zijkanten.

Volgens mijn optielijst heb ik Comfort stoelen, zo heb ik het schuim ook besteld. Kijk anders eens in je optielijst Richard.

Optielijst opvragen via je VIN nummer en als PDF downloaden ook voor de oudere wagens