Jump to content
BMW United
Michelnoord

Vervallen vrijstelling mrb oldtimers

Recommended Posts

Ik draai het even om. Ik vind het belachelijk dat ik 57 euro per maand moet betalen voor een auto waar ik maar 1 dag in de week mee rijdt. Dat is 52 dagen per jaar. Ik vind dat ik daarvoor maar 1/7 aan houderschapsbelasting voor hoef te betalen.

Geintje natuurlijk, maar zo zou je ook kunnen redeneren.

De vrijstelling is een voor veel mensen hekel punt. Iedereen heeft er wel een mening over. Vind ik ook prima. Alleen de redenatie die door enkele politicie wordt gegeven klopt van geen kanten. Het gaat om geld. Dat kun je toch ook gewoon zeggen? We hebben geld nodig, jij hebt een auto en je betaald daarvoor geen houderschapsbelasting. Dat vinden we niet leuk, dus moet jij gaan betalen. Maar dat zeggen ze niet. Nee, er rwordt teveel geïmporteerd en ze zijn veels te belastend voor het milieu. En dan krijg je op den deur de deksel op je neus met domme uitspraken zoals dat de importafname van het aangekondigde kabinetsbeleid terwijl het kabinet nog niet eens gevallen was. En dat de financiële berekening gebasseerd is op het feit dat iedereen zijn of haar klassieker blijft rijden zoals dat nu gebeurt. Wat denk je zelf?

Ik wil best betalen voor mijn oldtimer. Maar niet het volle pond. En waarom niet? Ik ga geen 80 euro per maand betalen voor een auto die eigenlijk alleen maar in de garage staat. Als hij niet belastingvrij was geweest dan had ik hem niet gekocht. Twee melkkoeien bij huis is wel genoeg. Als ik "gratis" had willen rijden dan had ik wel een Lupo 3L of iets dergelijks gekocht.

Ik vind dat dagelijkse oldtimers gewoon net zoveel moeten betalen als ieder andere auto!

Er zou een heel simpel systeem zijn: sticker met datum achter je raam en voor iedere dag dat je wil rijden kras je dat vakje open.

Dit kan tot 25 dagen per jaar. Word je gepakt: 1e keer 1 maand mrb boete, 2e keer 2 maanden mrb boete, 3e keer volledig jaar mrb boete.

Wordt er fraude met de sticker geconstateerd: 6 maanden mrb boete. Basta!

De mensen die dagelijks willen rijden kunnen dat dan: echter betalen die ook net zoals iedereen volledig.

Idd, zo simpel zou het kunnen zijn, maar voor die omhooggevallen randdebielen hier in de politiek zal dat wel weer niet genoeg opleveren.

Ik begin er steeds meer van te walgen hier.

Voorbeeldje van hoe onze heren daar denken.

Onlangs was meneertje Pechtold bij RTL late night. Hadden ze het over het feit dat het koningshuis geen belasting hoefde te betalen over hun inkomsten. Vond men niet echt eerlijk omdat iedereen dat betaalt. Zegt meneertje Pechtold: "dan geven we ze toch gewoon meer geld, kunnen ze ook belasting betalen...". :angry:

Dit soort mensen moet hier de regels dus bepalen...

Het feit dat we zo'n ziekelijk hoge houderschapsbelasting hebben is al zum kotzen, maar dat is nou eenmaal zo.

Oldtimer of niet, dat moet geen verschil maken. Vandaar mijn opmerking.

Wat mij betreft mogen ze de houderschapsbelasting afschaffen en dan een paar cent, ja helaas nog meer, bovenop de brandstof gooien. Dat is het eerlijkste systeem. Aan de andere kant zie je nu al dat er jaarlijks zo'n 10 miljard van de accijnzen op brandstof NIET besteed worden aan auto en vervoer. Dat gaat regelrecht naar algemene zaken.

Maar dus binnen het systeem wat we nu hebben is het oneerlijk dat iemand die een nieuwere auto heeft er gewoon het volle pond voor moet betalen, terwijl de andere auto puur op basis van zijn leeftijd niets betaald... Ik zou er ook voor de hobby nog wel een Z3 bij willen hebben. Daar rij ik dan ook hooguit 30-40 dagen per jaar mee, maarja, die houderschapsbelasting hè?

Is gewoon jammer dat de politiek heden ten dagen beslissingen neemt en die op stel en sprong weer kan wijzigen als er weer een dropl*l in 3 delig pak iets in zijn bol krijgt,

net wat Richard zegt zijn er voorbeelden zat van flaters van deze personen die wel zo dit land naar klippen helpen!

Brandstof systeem of iets zou bijvoorbeeld een wat eerlijker systeem zijn en heb je e.a. zelf in de hand...

Waarom nog meer prijs opslag boven op de brandstof??

Er zijn immers omliggende landen die geen MRB kennen, en dan nog steeds de goedkopere brandstof hebben dan NL.

Ik zal het gewoon anders noemen, wij hebben gewoon een stel ordinaire schrapers als regerings ambtenaren, waar wij steeds door worden benadeeld, als zij domme fouten maken en onnodig veel geld over de balk smijten.

Daar hoeven niet de NL ingezeten voor te boeten, dat moet men gewoon verhalen op de ambtenaren die dit veroorzaken.

Dan de aanschaf van de onnodige JSF toestellen, laat ze deze eens achterwegen laten, dat bespaart al de voorgestelde bezuiniging die men nu heeft ingepland.

Nee, in Den Haag spelen ze immers graag met onze belasting centen, laat ze daar eerst eens mee ophouden.

Laat ze eerst eens de economie stimuleren, in plaats deze af te breken en steeds meer mensen hun ontslag krijgen, dat zou al een veel beter begin zijn.

Kilometer heffing starten, en de houderschap belasting weg, dat zou een heel mooi begin zijn.

Ik vind overigens, dat degenen die de oldies dagelijks gebruiken gewoon moeten belasten, een Oldie is niet voor dagelijks gebruik, deze is voor de hobby bestemd.

Anders is dit geen hobby meer, maar gewoon mee profiteren over een ander mans rug!

IK. die niet eens 4.,000 km op jaar basis rijdt met mijn E39, terwijl ik net zoveel MRB moet betalen als een forens of een vertegenwoordiger die misschien wel meer dan 100.000 km op jaar basis rijdt, dat klopt gewoonweg niet! Dat is zo scheef als het maar kan zijn.

Het zou eigenlijk zo moeten zijn, degenen die het meeste rijdt, die vervuilt het meeste, en die zou dus gewoon meer moeten betalen, dan degenen die hun auto maar mondjes maat gebruikt!

En dat geld precies zo bij de Oldtimers zo.

Zolang men dit zal doen in Den Haag, dan betaal ik nog veel liever de accijns en BTW in België, want daar is de Euro 95 zelfs € 0,232 per liter goedkoper.

Waarom kan men in België wel de accijns verlagen, en de olie prijzen verlagen, daar zouden de verrotte politiek in NL eens een heel goed voorbeeld aan kunnen nemen!

In Nl kunnen ze enkel de burger maar onnodig uitwringen, daar zijn ze wel heel erg goed in, het stelletje schrapers.

Ik begrijp het niet, dat de Nederlanders dit maar blijven pikken, waar is de vecht mentaliteit gebleven van NL?

Mijn Oldtimer word gewoon geschorst, net zolang als dit gezeur duurt, dan hebben ze er mooi niets aan.

En voor mij maakt het dan ook niets meer uit, of ik er dan wel of niet meer mee rond gaat rijden, dan verkoop ik hem wel.

Dan start ik wel een andere hobby, en die zijn er plenty.

Ik voorzie, dat het gestelde door deze regering niet gehaald gaat worden, de bedragen slaan werkelijk nergens op, en zijn dus ook nergens op gebaseerd, en niet reëel.

Men weet niet eens hoeveel oldtimer eigenaren er over blijven die nog gaan rond rijden met hun Oldie.

Men weet niet eens hoeveel oldtimer eigenaren hun oldie verkopen of exporteren, of schorsen!

Ik hoop dat de regring vet dat bekende deksel op hun snuit krijgen, dan hebben ze in elk geval eens een koekje van eigen deeg, en staan ze flink voor aap..

Ik ben heel erg benieuwd hoeveel banen dit gaat kosten, bij de bedrijven die het net moeten hebben, van de oltimer liefhebbers, en de belasting inkomsten van deze scherts regering, die niet eeens het benul hebben van de handel in de oltimers en de onderdelen hier van!

Maar het is er in elk geval nog niet door, en hopelijk blijft het zo, dit uiteraard wel voor de echte oldtimer hobby-isten, niet voor de dagelijkse gebruikers van een oldie!

Die moeten ze maar gewoon vol aanslaan!

Met vriendelijke groet,

Ad

Inderdaad, alleen al de extra tijd en ambtenaar-geneuzel kost waarschijnlijk nu al even veel als de "maatregel" de schatkist opgeleverd zou gaan hebben want dat was volgens verwachting ook niet echt heel veel daar men dan toch de oldtimer zou gaan schorsen ivm hoge kosten of zou gaan verkopen...

Probleem is dat ze liever de oudere auto's zien verdwijnen.

En daar een nieuwe zuinige bleu motion of anders voor terug kopen.

Dat was hetzelfde toen met de slooppremie.

Hallo beste BMW vrienden,

Ik zat deze middag te lezen op teletekst, ik dacht ja hoor, we hebben het door!

Stond er een tekst te lezen, dat de auto fabrikanten alles in het werk stellen, om de auto zo zuinig mogelijk aan te prijzen.

Men pompt de banden haast op tot ballonbanden, zo veel luchtdruk in de banden.

Halen de buitenspiegels en andere zaken van de auto af, die de auto onzuinig maken.

Plakken diverse naden af, en zo worden we besodemieterd.

zelfs de matten, en de airco en andere zaken die niet nodig zijn om te kunnen rijden, om het gewicht naar beneden te brengen.

Moet men op deze wijze de nieuwe auto aanprijzen, en de oldtimers het veld te laten ruimen op deze smerige wijze?

Er schijnt een of andere site te zijn, waar een petitie getekend kan worden tegen deze zwendel van de autofabrikanten!

Straks zit de ene petitie aan de andere petitie verlijmd om te kunnen tekenen, steeds weer meer zaken waar men een protest tegen kan aantekenen, door de bomen ziet men het bos niet meer.

Nu las ik gisteren ook nog snel even, dat de z.g.gn. groene auto's ook weer mooi mogen gaan mee betalen aan de BPM en de MRB.

Ben ik effe blij dat ik niet zo'n groen milieu monster voor de deur heb staan, waar men dus ook hadden beloofd dat deze MRB vrij zouden blijven.

Ik denk dat ik geen grotere leugenaars kan aanwijzen, dan die verrot slechte leugenaars van de regering.

Steeds komen er weer meer en meer leugens boven water.

Je zou ze de pier van Scheveningen op jagen, en aan het einde het water in trappen!

Ik ben dus echt benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen met de MRB regeling van onze oldtimers, is er misschien nog een sprankje hoop, of is het valse hoop?

Met vriendelijke groet,

Ad