Jump to content
BMW United
Michelnoord

Vervallen vrijstelling mrb oldtimers

Recommended Posts

Hallo beste BMW vrienden,

Vandaag, vrijdag 27 september zal er meer nieuws bekend worden over de Oldtimer vrijstelling.

Dus houd de media goed in de gaten!

Met vriendelijke groet,

Ad

De Autoweek heeft al een artikel.

Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers heeft de Tweede Kamer onvolledig en deels onjuist geïnformeerd in de discussie over de mrb-vrijstelling voor oldtimers. Dit kan grote gevolgen hebben voor de voorgestelde kabinetsplannen rondom oldtimers, stelt Wouter van Embden van Vrijstelling Oldtimer.

In het Belastingplan voor 2014 staat dat alleen oldtimers van 40 jaar of ouder vrijgesteld zijn van motorrijtuigenbelasting (mrb), waarbij een overgangsregeling is ingebouwd voor benzineauto’s van 26 jaar of ouder. Die betalen maximaal 120 euro per jaar totdat de auto 40 jaar oud is. Vrijstelling Oldtimer stelt dat Staatssecretaris Frans Weekers (foto 2) de Tweede Kamer onjuist en onvolledig geïnformeerd ten tijde van de totstandkoming van dit voorstel.

Het hele artikel is te vinden op de pagina van Autoweek.nl.

Ik denk dat het laatste woord nog niet is uitgesproken, over de Oldtimers.

Men is nog aan het uitwerken, wat er misschien nog verandert kan of zal worden, aldus de lobbygroep VrijstellingOldtimer.

Zij hebben immers nog een jurist achter de hand, en hopelijk slaagt hun plan en hun moeite nogmaals, net zoals de vorige keer, toen hebben zij ook de nodige moeite genomen om dat destijds ook terug te kunnen draaien.

De Raad Van Staten is het ook niet eens met de berekeningen van malloot Weekers, waarop berusten de cijfers van Weekers dan, dat legt hij dus mooi niet uit, ik denk dus dat hij zich veel te rijk berekent, en de plank dus helemaal mis slaat!

Wat ik zo schofterig vind, dat men nu juist de milieuvriendelijkste brandstof, LPG zwaarder gaan belasten, dat begrijp ik nu even niet! Dat de dagelijks berijder van de oldtimer benadeelt word, helaas, want we hebben het immers over een oldtimer, en normaal gesproken gebruikt men deze voor de hobby, en niet voor het dagelijkse forensen verkeer. Niet dat het mij iets uitmaakt waarvoor men een oldtimer gebruikt, als we de kans krijgen doen we het misschien allemaal.

Ik vind de hele nieuwe regeling helemaal niets, ik ben er ook op tegen.

We moeten allemaal bezuinigen, enkel de regering geeft weer eens het verkeerde voorbeeld.

Willen nu ineens 37 JSF toestellen gaan kopen, is dat bezuinigen dan?

Dat is geld over de balk smijten.

Volgens mij moeten ze in Den Haag eens meer dan de helft van die verkwanselaars er uit smijten, dat is bezuinigen.

Ze hebben veel teveel tijd om onzin op te rakelen.

Sorry dat ik nu even off topic ga, waarvoor uiteraard mijn welgemeende excuses!

Ik vond het dus verantwoord om dit te doen, om de forum leden er op te wijzen dat het tanken over de grens veel scheelt, heel erg jammer voor degenen die te ver af wonen van de grens van Duitsland of België.

Als ik het verschil momenteel eens bekijk in de Euro 95 tussen NL en B, dat scheelt momenteel €0,233, dan zou ik een dief zijn van mijn knip, als ik niet over de grens zou gaan tanken!

En dat doe ik dus ook, ik rijd mijn tank nu verder leeg als normaal, zodat ik minimaal 60 liter kan tanken, en daarbij hebben we nog een aantal auto's, dus ik vul daarbij nog eens wat stalen jerrycans, die netjes vast gesjord zijn in de E39 Touring, deze vul ik netjes met 20 liter brandstof.

Ik verrijdt dan €5,20 benzine, en dat is toch wel de moeite waard.

De Euro 95 is dus € 1,441 per liter waar ik tank in België.

In onze woonplaats is de goedkoopste pomp voor Euro 95 € 1,67 per liter.

Bekijk Branstofprijzen.be u kunt de brandstof aanvinken die uw auto gebruikt, en de plaats waar u zou kunnen gaan tanken, vergelijk echter wel een aantal tankstations, echter de goedkoopste staat dan al boven aan de lijst.

Voor Duitsland zal er ook wel een dergelijke site aanwezig zijn!

Voor degenen die roken, dan slaat men 2 vliegen in een klap! ( België )

Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,

Ad

Je snapt natuurlijk wel dat het helemaal niks met milieu te maken heeft

Ik Zat in de LPF business voornamelijk oldtimers helaas lag dit vanaf januari al op zen gat. Owja voor de mensen die het nog niet wisten ik ben gestopt met Gas inbouw, ik ben van bet Gas naar het Glas gegaan Haha

En weer wat nieuws:

Beste,

Kamervragen!

Vorige week waren wij in de Tweede Kamer om te spreken met de Kamerleden Omtzigt en van Vliet. Die interviews hebben nogal wat losgemaakt! Vandaag om 13:00 uur kreeg ik te horen dat er kamervragen gesteld gingen worden over de oldtimers. En dat werd tijd ook! Snel reed ik naar Den Haag om er live bij te zijn. Van Vliet stelde de vraag waarom de teruglopende importcijfers van 2012 achtergehouden zijn door Weekers. Daarna legde Omtzigt de bewindsman het vuur na aan de schenen.

Nog meer onjuistheden

In plaats van het boetekleed aan te trekken, verzandde Weekers in nog meer aantoonbare onjuistheden. Oordeelt u zelf en bekijk de video op onze site: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/118-kamervragen. Het net begint zich nu behoorlijk om Weekers te sluiten. In het FD van vrijdag meldde hij nog dat de importafname die startte op 1 janauri 2012 het gevolg was 'van het aangekondigde kabinetsbeleid'. Nou meneer Weekers, op 1 januari 2012 was het vorige kabinet nog aan de macht - want dat viel pas in april - en pas in september waren de verkiezingen. En op 29 oktober kwam het regeerakkoord pas naar buiten! Pieter Omtzigt, maakt gehakt van de lezing van Weekers op BNR.

Daily Channel TV

Het actievoeren is inmiddels meer dan een fulltime job geworden voor ons. Zo waren wij zondag op uitnodiging van Daily Channel TV te gast in hun studio. Wij mochten daar ons eigen verhaal vertellen en die mogelijkheid hebben wij aangegrepen om eens even haarfijn uit te leggen wat wij vinden van de opstelling van de overheid. Bekijk dit filmpje op: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/119-op-daily-channel-tv

Dit is pas het begin!

Het is natuurlijk fantastisch nieuws dat wij zo serieus genomen worden en er direct na ons persbericht van afgelopen vrijdag vandaag al Kamervragen gesteld worden. Maar dat is natuurlijk niet genoeg! Laat er geen misverstand over bestaan: de maatregel moet teruggedraaid worden! U kunt er op rekenen dat wij de komende tijd verder zullen gaan op de ingeslagen weg naar een eerlijke regeling. Een succesvolle weg, naar nu blijkt. Houdt u er allemaal vertrouwen in? En blijft u ons ook steunen?

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,

Namens Team VrijstellingOldtimer

Weekers, die moeten ze onder een ezel hangen!

Wat een smerige leugenaar is die vent! En lezen kan hij schijnbaar ook al niet.

Hopelijk krijgt deze viespeuk een zak over zijn kop, en word alles herzien.

De gegevens die hij hanteert, die kloppen gewoonweg niet.

Dus is er nog een sprank hoop voor de oldtimer bezitters.

Ik wens u allen een hele fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

Ad

Ik vind dat dagelijkse oldtimers gewoon net zoveel moeten betalen als ieder andere auto!

Er zou een heel simpel systeem zijn: sticker met datum achter je raam en voor iedere dag dat je wil rijden kras je dat vakje open.

Dit kan tot 25 dagen per jaar. Word je gepakt: 1e keer 1 maand mrb boete, 2e keer 2 maanden mrb boete, 3e keer volledig jaar mrb boete.

Wordt er fraude met de sticker geconstateerd: 6 maanden mrb boete. Basta!

De mensen die dagelijks willen rijden kunnen dat dan: echter betalen die ook net zoals iedereen volledig.