Jump to content
BMW United
edjebmw

[F21] EDje's F21 M Performance

Recommended Posts

Alleen maar voordelen ben ik niet met je eens Ed. Ik wil over 5 jaar of over 200.000 km alle opgefokte 1.4/1.6 nog wel eens zien.

Ik denk dat ze rijp zijn voor de schroothoop of in ieder geval een hele dure opknapbeurt

Maar... Leuk is het wel, niemand verwacht het 220pk

Mvg,

Vincent

Net zo als met elke BMW is het belangrijk om alles goed warm te rijden... En ik ben geen "trapper" ik heb het puur gedaan zodat die lekker vlot inhaald , en wat makkelijker de bergen door komt( ga veel naar Zuid Frankrijk) en af een toe een rondje ring.. Maar dan niet voor het snelste rondje, maar puur het heerlijke sturen en de omgeving.

De levensduur zit wel goed, kijk maar naar de Mini ... Zelfde blok en turbo. Maar we komen hier over 5 jaar vast op terug ;-)

Mooie verbetering Ed! En deze foto lijkt de kleur wat anders, maar heb andere foto's gezien waar hij beter tot zijn recht komt.

Dus eigenlijk is een 114i indentiek aan een 118i alleen is de motor erg afgeknepen in vermogen? Remmerij, bak alles in de aandrijving is dus al voorbereid op dit vermogen?

Lars, 16 bied ik...hahaha

Heb de Bimmer dan Vrijdag weer op mogen halen, en ik kreeg echt de ene naar de andere verrassing

Ten eerste was het totaal vermogen nog hoger, dan ik in eerste instantie door gekregen had, en ten 2e hebben ze het vermogen ook nog eens verdeeld onder de eco /comfort/sport knop.

Zo heb ik bij eco pro 60% van het totaal vermogen, bij comfort is het al 80% en bij sport komt de 100% vrij, en wel 232,6Pk & 320,7Nm

De exacte verdeling kun je zien op de bijgevoegde gegevens.

Ook was ik wel benieuwd naar de 0 t/m 100 km/u tijd, en daar was ik helemaal verbaast over !!!!!

ik kwam op een tijd van 6,14 sec. en wel tot 101 KM/U ook

Kortom, ik ben een gelukkig man.

Voor de rest rijd die echt helemaal super, en blijft die gaan... Zelfs in eco pro rijd die echt heel volwassen, en trekt die op de cruise controle gewoon tegen de bruggen op, terwijl ik eerst altijd moest terug schakelen. En dan de Sport/Sport+ dan weet je helemaal niet wat je mee maakt... hij blijft trekken tot hoog in z'n toeren... echt niet normaal. En dan te bedenken dat alles gewoon ruim binnen de marges is afgesteld, en alles op de juiste temp. blijft en zelfs nog mooier loopt, dan die ooit heeft gedaan. Voor iedereen met een soortgelijke motorisering, echt een aanrader. en in mijn geval hou ik ten opzichte van de iets mindere maar soortgelijke 125i, nog eens een goeie €14.000,00 in me zak.

post-101-0-88053500-1417896340_thumb.jpg

post-101-0-74179000-1417896360_thumb.jpg

post-101-0-18638200-1417896368_thumb.png

post-101-0-43089800-1417896372_thumb.jpg