Jump to content
BMW United
edjebmw

[F21] EDje's F21 M Performance

Recommended Posts

Vermogen :good:

Maar, heb je geen betere kleur kunnen kiezen voor je bimmer? Of rijdt je vrouw mee deze jaar?

Dit zullen de mensen hier met een rode Bimmer niet zo leuk vinden ... Het is namelijk mat rood metallic ;-)

Maar niet ongerust, m'n meissie mag zeker mee rijden :-)

Tot hoever kan je een 116i tunen dan? Ik heb een 116i uit 2014 en zou wel wat extra vermogen willen :)

Precies het zelfde vermogen... Zoals ook op de foto al staat ;-) het is namelijk precies de zelfde motor

Dit zullen de mensen hier met een rode Bimmer niet zo leuk vinden ... Het is namelijk mat rood metallic ;-)

Maar niet ongerust, m'n meissie mag zeker mee rijden :-)

Hebben ze per ongeluk niet de verkeerde folie geleverd? Lijkt echt op roze mat ipv rood mat ;)

Precies het zelfde vermogen... Zoals ook op de foto al staat ;-) het is namelijk precies de zelfde motor

Jouw oude 0 - 100 tijd was echt beroerd (11.2). Die van mij is ook niet echt om over naar huis te schrijven (8.7). Hoeveel sneller is de auto nu geworden? En heb je nog steeds BMW garantie nu het blok getuned is? En hoe zit het met de verbruikscijfers?

Hebben ze per ongeluk niet de verkeerde folie geleverd? Lijkt echt op roze mat ipv rood mat ;)

Je moet hem echt in het echt zien ... Dan is die echt rood

Als je hem bij daglicht ziet, dan is het echt mat rood ... Kom naar de Meeting op 17 Mei zou ik zeggen ;-)

Jouw oude 0 - 100 tijd was echt beroerd (11.2). Die van mij is ook niet echt om over naar huis te schrijven (8.7). Hoeveel sneller is de auto nu geworden? En heb je nog steeds BMW garantie nu het blok getuned is? En hoe zit het met de verbruikscijfers?

0 tot 100 is nou 6,5 sec.

De fabrieksgarantie is die al uit, en de gebruiks cijfers zijn beter, want je hoeft niet constant terug te schakelen om hem op snelheid te houden... Dus alleen maar voordelen ;-)

Alleen maar voordelen ben ik niet met je eens Ed. Ik wil over 5 jaar of over 200.000 km alle opgefokte 1.4/1.6 nog wel eens zien.

Ik denk dat ze rijp zijn voor de schroothoop of in ieder geval een hele dure opknapbeurt

Maar.... Leuk is het wel, niemand verwacht het 220pk

Mvg,

Vincent

Zijn er verder nog extra aanpassingen gedaan aan het blok behalve het herschrijven van de ECU?

Vind het wel een behoorlijke toename tov origineel!

Ik hoop dat je levensduur van de turbo of aandrijving/bak het aan kan, dan is het een superprestatie.

(En zet ik gelijk vraagtekens bij het feit waarom BMW dit blok zover softwarematig heeft moeten knijpen).

Veel plezier met deze bult pk's!

Wat ik heb begrepen heeft t allemaal met een of andere klep te maken die niet verder dan 20% open gaat bij een standaard 114i. 

Ben heel benieuwd hoe het rijd! zeker omdat ik een standaard 114 gewend ben :) wellis waar getuned naar 150 pk, maar toch.