Jump to content
BMW United
edjebmw

[F21] EDje's F21 M Performance

Recommended Posts

Het frustrerende is, dat de software ervoor al lang klaar is, maar ze het niet kunnen herschrijven in de computer zelf.

BMW heeft het zo dicht getimmerd, dat het wachten op het 'kraken' daarvan, nog even op zich laat wachten helaas.

Losse zogenaamde 'powerboxen' zijn er al wel volop ... En die gaan zo beetje tot en goeie 150PK en 240NM, maar deze geven nogal eens wat storingen... Dus ik wacht het rustig af... Het bijkomende voordeel hiervan is, dat de BMW dan inmiddels al uit de fabrieksgarantie is... Dus je daar in iedergeval geen gezeur meer over hebt, tijdens de jaarlijkse beurten.

Maar het zit dus nog zeker in de pijpleiding...

Voor iedereen die sceptisch was over de software tuning van m'n Bimmer

Ik kan jullie melden dat de tuning inmiddels klaar is, en dat ik hem Vrijdag middag kan op halen.

Zoals ik al in het begin melde, zou de Bimmer op zo'n 200pk komen en zo'n 300NM.

Ik was zelfs nog iets te voorzichtig geweest, want het is uiteindelijk 220pk en 320NM geworden.

alle foto's en filmpjes hierover volgen nog, maar hier vast de uiteindelijke specificaties

post-101-0-25721800-1417626715_thumb.jpg

post-101-0-00587200-1417626725_thumb.jpg

Begrijp ik nu goed dat het af-fabriek vermogen meer dan verdubbeld wordt? Puur softwarematig? Aardig gek wat deze blokjes dan als reserve hebben!

Ga je ook de remmerij aanpassen?

Knap resultaat in ieder geval!

Knap? ik vind het behoorlijk tegenvallen.

Als je bedenkt dat er eind 70-er jaren al 1,5 liter motoren van BMW rond de 800pk leverden dan is dit niets. Goed, er was een turbootje op geschroefd maar dan nog is er in 35 jaar technologisch een behoorlijke vooruitgang geboekt wat toch zeker 5 a 600 pk uit zo'n blokje zou moeten kunnen krijgen.

• Upvote 1

Netjes!

De blokken waar nickwood over spreekt hoefden niet 10 jaar gebruikt te worden, de levensduur was erg beperkt.

Met alle respect begrijp ik best dat je de wagen wilt tunen. Maar zou wel rekening houden met de remmen. Nu ben ik niet zo bekend met de F21 maar bij de 7 serie zit er behoorlijk verschil tussen de remmerij bij de verschillende motoriseringen.

Met alle respect begrijp ik best dat je de wagen wilt tunen. Maar zou wel rekening houden met de remmen. Nu ben ik niet zo bekend met de F21 maar bij de 7 serie zit er behoorlijk verschil tussen de remmerij bij de verschillende motoriseringen.

De remmen die er onder zitten zijn het zelfde als de bij de 118i ... Maar wil in de toekomst zeker de M Performance remmen er onder hebben ... Maar remmen doet die zo ook nog prima gelukkig ;-)