Jump to content
BMW United
Siebener

Beveiliging in en om het huis

Recommended Posts

Allen,

Op dit moment wordt er meer en meer gestolen, ook niet onlogisch kijkende naar de economische malaise.

Op dit moment ben ik aan het onderzoeken wat de nu de beste methode is om je huis te beveiligen: denken jullie met mij mee?

Aantal facetten waar ik over wil sparren:

Actief

- slimheid van constructie

- opbouw delen (dus geen compleet nieuwe deuren en ramen)

Passief

- camerabewaking

- verklikkers

- fases van beveiliging (vertraging)

Kwaliteit

- merken

- do's and don'ts

Ik ben erg benieuwd.

Groeten Jans

Ganzen.

En dat is serieus.

Dan over de camera's. Klink misschien erg logisch maar hang ze goed neer. Een airbag diefstal in mijn nabije omgeving was ook opgenomen. En er zit vaak maar erg weinig bruikbaar beeldmateriaal tussen. Zorg voor een prima beeldkwaliteit en een juiste locatie.

Een vriend van mij woonde in de binnenstad van Groningen en had met enige regelmaat last van urine in zijn portiek. Nadat hij een dummy camera met een knipperende LED had geplaatst was dit over.Ook dat werkt.

Voor sloten zijn vele hele goede oplossingen. Alleen heeft een heel goed slot geen zin als je deur van karton is. Er zijn vele soorten van inbraakbeveiliging.

Denk ook aan de plaatsing van je afvalcontainer en bankjes e.d rond je huis.

In ieder geval geen dikke 7-serie voor de deur zetten. :rofl:

Geloof mij, als er echt wat te halen valt, en men weet dat, dan houdt niks hen tegen hoor.

Koppeltje kalkoenen...

Maar voor mij geld niet, juist het vestigen van aandacht is vragen om problemen...kortom hoe meer camera's en sloten, des te eerder je kans hebt op braak...

Voor als we weg zijn heb ik goed alarm en oplettende buren.. Als we er wel zijn een dikke rottweiler met goede stembanden! ;)

Ganzen.

Dat klopt! Die krengen slaan echt altijd aan... :lol2:

Bij mijn kameraad kan ik nooit ongemerkt het erf op lopen...

Ik heb achter rolluiken omdat er achter geen zicht op is als ik weg ben, voorkant heb ik allemaal 3 puntssluitingen, en natuurlijk heb ik een terrier!

Een Yorkshire terrier. :D

Maar die is echt waakzaam, slaat gelijk fel aan. B)

Ik woonde tot voor kort redelijk dicht bij een kantoor villa van de firma Koop Tjuchem en die hadden ganzen rondlopen. En een herrie dat die beesten maken.

Guest plorie

Zoals met alles: zorg dat de basis goed is. Als je passieve deel niet in orde is, hoef je ook niet te investeren in actieve systemen.

Bekijk je huis en bedenk hoe je binnen zou kunnen komen. Vergeet ook ramen op de verdiepingen in de buurt van schuttingen, schuren/garages etc niet!

Heb je kozijnen met glaslatten aan de buitenkant? Zorg dat ze geschroefd en afgewerkt zijn, gespijkerde trek je er zo uit.

Anti-dievenstrips en scharnieren met anti-inbraakpennen zijn ook effectief om deuren er niet zomaar uit te krijgen.

Verder uitzetramen voorzien van uitzetters die niet zomaar open te draaien zijn (mogelijk met slot).

Camera's werken meer tegen vandalisme of overlast, de resolutie is beroerd en wat heb je aan beelden van iemand met een bivakmuts?