Jump to content
BMW United
Eric

iPhone houdt ongevraagd bij waar je bent

Recommended Posts

Alle iPhones houden ongevraagd de locaties bij waar de apparaten en dus hun eigenaars zijn geweest. Die gegevens worden bewaard op de toestellen zelf en ook op de computer waar de iPhone op wordt aangesloten.

Apple heeft zichzelf al het recht gegeven die data met derden te delen, schrijft Webwereld. In een bestand worden het tijdstip en de breedte- en lengtegraad van bezochte locaties bijgehouden.

'Apple heeft het voor iedereen mogelijk gemaakt - van privédetectives tot jaloerse partners - om te zien waar gebruikers waren en wanneer', zegt onderzoeker Pete Warden in The Guardian.

Bron: AD.nl

Met andere woorden, iedereen mag (heeft dan maar het recht) ten alle tijden weten waar jij bent?

Ik heb ook niets te verbergen maar ik zit er niet op te wachten dat ze mijn locatiegegevens zomaar overal voor gaan gebruiken.

Is dat aan de orde dan? Wat doen ze met die gegevens? Zolang ze mij niet lastig vallen vind ik het best.. Wat dacht je van kentekenregistratie, en gsm registratie dan?? De overheid/providers weten meer dan jij denkt hoor.. Maar zoals ik al zei, ik heb er geen moeite mee, zolang ze mij mn ding laten doen! Laat ze die verkrachter/dief/etc maar pakken omdat hij toevallig een iphone in z'n zak had ten tijde van het delikt hoor.. :good:

Apple heeft zichzelf al het recht gegeven die data met derden te delen, schrijft Webwereld. In een bestand worden het tijdstip en de breedte- en lengtegraad van bezochte locaties bijgehouden.

Is dat aan de orde dan? Wat doen ze met die gegevens? Zolang ze mij niet lastig vallen vind ik het best..

Nog niet, maar wat niet is kan nog komen.

Tsja, heel simpel.. Als ze dat wel gaan doen onderneem ik actie.. Tot die tijd ga ik niet paranoia rondlopen met alufolie over mn hoofd.. ;)