

Frank87
Members-
Content Count
406 -
Joined
-
Last visited
-
In de EU zijn alle kentekens die in het ene land zijn uitgegeven, automatisch geldig in andere landen = EU recht. Verzekeringen moet je zelf regelen en goed kijken of deze in de landen waar je doorheen moet geldig zijn. Wat wel eens is gebeurd, is dat Nederlandse politieagenten en douaneambtenaren iemand met een Duits kort kenteken (5 dagen gele balk) tegenhouden en zeggen dat hij een rode had moeten kopen en nu dus niet meer door mag rijden. Dat is geklets omdat het niet aan Nederlandse ambtenaren is om te oordelen wat de Duitse overheid met EU burgers regelt. Probleem is wel dat je dan op een moment toch stilstaat. In theorie heb je gelijk en bij de hoogste rechter zou je ook gelijk krijgen. In de praktijk wil je dat gezeik gewoon niet.
-
Heb je dat kapotte blok nog?
-
[e34] zit er verschil in dif van een 530i en een 540i?
Frank87 replied to Rachel's topic in Algemeen
Als het blok gewoon los ligt, kun je gemakkelijk de ketting, spanner en geleiderail vervangen al heeft de M60 hier niet zoveel gezeik mee als de M62. Verder zit er achterop het spruitstuk het carterontluchtingskastje, die gaan wel eens kapot wat een rare loop veroorzaakt. Tot slot moet je checken of de oliepomp goed vast zit en er geen bouten los zijn. Carterpan er af en je ziet hem zitten. Verder, mits het blok goed is verzorgd, gaat er weinig fout. -
[e34] zit er verschil in dif van een 530i en een 540i?
Frank87 replied to Rachel's topic in Algemeen
4.20 2.49 1.66 1.24 1.00 De 6 heeft daarbovenop een overdrive van ik dacht 0.82 Als je iets met 4.0+ liter gaat doen, zou ik het makkelijk houden en een non-vanos 4.4 blok pakken. Daarvan gebruik je dan het onderblok met krukas en zuigers. Hierop zet je de M60 4.0 koppen met het M60 kettingsysteem. Probleem met de M62 is dat je deze dus in een ADS auto gaat bouwen terwijl het een OBD motor is. Alles goed werkend krijgen kan een hoop gezeik opleveren. Pak je het non-vanos onderblok, kun je hier gewoon de snellere koppen (nokkenasprofiel) van de 4.0 op zetten en ook alle sensoren van de M60B40 E34 stijl op schroeven. Daarna een 4.0 DME er in (deze eventueel laten re-mappen) en klaar. Deze aanpak is vaker uitgevoerd en werkt probleemloos. -
[e34] zit er verschil in dif van een 530i en een 540i?
Frank87 replied to Rachel's topic in Algemeen
530i heeft een 3,15 bij een automaat en een 3,08 bij handbak. Wat moet die kapotte 3.0 kosten? Let op dat als er een automaat achter zit, de 4.0 die automaat in 2 weken stuk draait. -
Binnenkort bij Leitner, let op.
-
Valt het iemand op dat de pedalen al jaren hetzelfde zijn. Dat soort pedalen.. bijna hetzelfde.. zitten ook in mijn E34 :-D
-
E46 heeft bij de 6 cylinders het probleem dat het subframe achter van de koets afscheurt. Google op: e46 rear subframe issue Dit is pas laat gefixed. Het is wel te repareren. Er zijn garages die dit regelmatig doen en daardoor een vaste prijs kunnen rekenen. Denk aan 700 euro. Verder zijn raammotoren van de voordeuren heel duur en gaan deze ook wel eens kapot. Dan nog de standaardzaken van alle BMW's: - Dragende delen - Vacuumslangen
-
Die tourrit kan ik wel gebruiken. Ik heb dan mijn revisiebak gemonteerd dus ben wel in voor een goede duurtest. Gelukkig woon ik niet meer zo ver van Deventer af.. (Zutphen)
-
Helden redden vrouw in BMW M3 van verdrinkingsdood
Frank87 replied to BMWUnitedTeam's topic in Algemeen
Of BMW is een slecht merk of mevrouw was vergeten dat haar schuifdak nog x minuten bediend kan worden bij te water raken. Desnoods trap je dat ding er uit. -
Ik denk wel dat de fiscus gaat creamen. Als je zegt "het is voor bimmerfest" en je geeft wat details over de grootte.. krijg je het wel voor elkaar. Als je zegt "Het is een jaarlijkse forum meeting" krijg je waarschijnlijk nul op het rekest.
-
Hoe goed werkt zo'n app als flitsmeister?
-
Toyota is opnieuw het meest waardevolle automerk
Frank87 replied to BMWUnitedTeam's topic in Algemeen
Ik ben een BMW rijder en waardeer enkele Jaguars.. Maar ik moet eerlijk zijn en zeggen dat Toyota voor brave burgers hele goede auto's bouwt. Ze zien er saai uit, zijn van binnen saai... maar oh zo goed qua kwaliteit en techniek. Al meerdere Toyota diesels zijn door mijn vader vanaf 1989 "opgereden" naar de 500.000. Sommigen zelfs op 1 koppeling en allen op 1 handbak zonder synchromesh gezeik. Ook nooit ge*** met turbo's en intercoolers en slechts bij één model moesten de verstuivers vervangen worden. Dat was rond de eeuwwisseling toen ieder merk worstelde met verstuivers. Al die Toyota's trokken jarenlang caravans en nooit was er gezeik. Ik reed mijn eerste kilometers in een Carina E 2.0 Diesel waarbij je uit de 3 weg kon rijden zonder problemen. Voor al deze Toyota's werd nog goed geld gegeven.. Allemaal geëxporteerd. Waarschijnlijk rijden de lijfwachten van Mugabe er nu in in Zimbabwe ofzo. -
Is de viercilinder eigenlijk de meest logische BMW-motor?
Frank87 replied to BMWUnitedTeam's topic in Algemeen
Hier moet wel bij vermeld worden dat die eerste auto's allemaal onder licentie werden gebouwd. Vaak kwamen de koetsen al compleet over en werd het bij BMW afgemonteerd. In hoeverre dit een echte 100% BMW is? -
Enquête DHZ concept: help jij mij mee met afstuderen?
Frank87 replied to Siebener's topic in Koffiehoek
Leuk afstudeerproject! Ben je van plan dit te realiseren of is het puur hypothetisch om af te studeren?