Jump to content
BMW United

Bmtouring

Members
  • Content Count

    298
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

4 Followers

About Bmtouring

  • Rank
    Eerste versnelling
  • Birthday 03/01/1970

Contact Methodes

  • Website URL
    http://cp600bmw.rentier.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Heijen
  • Type BMW
    5-serie
  • Bouwjaar
    2002
  • Lakkleur
    Oxf. II
  1. Bmtouring

    Iets nieuws op gebied van ruiten tinten?

    Heb wat UK bedrijven aangeschreven voor samples/kleine levering maar allemaal iets te hoog in hun ivoren toren (denk aan 50 euro verzendkosten overnight express voor een a4 tje enzo) en de sales jongens krijgen duidelijk typisch engelse targets (extreem) en worden constant door hun baasje opgejaagd. Oftewel: geen testmateriaal voor experimenten. Wel beetje ingelezen en een van de problemen die je tegenkomt is de aansturing plus de versies: je wilt eigenlijk toch liever niet dat de ruit ondoorzichtig wordt bij stroomuitval... de kristallen worden vloeibaar als er stroom door gaat, dus al zou je het als parkeerstand gebruiken, dan is dat wel ok tot je gaat rijden en er een storing optreed waardoor je niks meer ziet... maar het gaat er natuurlijk om hoeveel je kunt sturen: de meeste ontwerpen zijn voor aan/uit dus doorzichtig of frosted (melkglas) en wat je zou willen is een gradueel donker worden, niet melkachtig. En dat moet je aansturen (is waarschijnlijk niet lineair) met een controllertje. Dus naar china gekeken maar meteen tientallen meters van dat spul was me iets te gortig voor het testen. Kan het uiteindelijk wel voor een deel op de ramen van m'n huis kwijt maar dat is ook weer zo wat. Hoe doorzichtig is het als het doorzichtig is? Folie effecten op de scherpte van het zicht is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
  2. rekening houden met soms hogere gewicht van de diesel en dan dus de mogelijk andere gewichtscategorie. En andere aanschafwaarde en daarmee de verzekering die anders kan zijn. Als je geen auto hebt moet je een van de twee kopen, daar kan een prijsverschil in zitten. Als je al wel een van de twee hebt, moet je ook het verkopen van de een en aankopen van de ander meerekenen. Daar gaat immers ook geld in zitten dat je anders niet uit zou geven. Bij LPG ook rekening houden met dat gewicht, in mijn geval ga ik met 1 kg al in een hogere categorie terechtkomen en daarover de LPG bonus betalen waardoor ik dan beter meteen door kan naar diesel. Echter, dan verlies ik weer veel te veel op mijn huidige benzine. Consumentenafschrijving dus: hoe liever je iets nieuws wilt, hoe makkelijker je je verlies neemt op de huidige auto
  3. Bmtouring

    [E39] 530D touring tankinhoud

    die weergave onderin gaat altijd tot 65 en niet verder. Andersom telt ie niet terug totdat je bij de 65 bent. Net als de naald van de meter die hierop gebaseerd is. geeft een vals gevoel van zuinigheid: vlak na het tanken meteen het niveau weg zien slurpen is slecht voor het imago. hadden ze vroeger ook al: niet-lineaire tankinhoud weergave dus. Mijn E30 zakt langzaam naar de helft, blijft daar een tijd en zakt dan het laatste kwart veel sneller weg dan de eerste driekwart. Daar zit dus een vertraging in na voltanken en nog een 'hobbeltje' op de helft.
  4. Bmtouring

    Vervallen vrijstelling mrb oldtimers

    Ze proberen het natuurlijk, het is immers een bedrijf op zich met maar 1 belang en dat is eigenbelang. Kreeg onlangs een brief waarin doodleuk stond dat besloten was dat er een fikse aftrekpost niet meer geldig was omdat ze er geen reden meer voor konden vinden. ik m'n archief ingedoken en hun eigen brieven met allerlei referentienummers eventjes gescand en gemaild. Klaar. Eens gegeven blijft gegeven (als het op papier staat). En van de vrijsteling MRB heb ik ook een nette brief waarin staat dat de auto is vrijgesteld van... en daar staat niks over een tijdelijke korting (zoals bij LPG G3) of dat soort achterdeurtjes. Maar goed, BNR had er wel een aardige analyse van. Kort gezegd: PRutte roept dat het moet en dat moet omdat de PvdA dat doorgedrukt heeft dus PvdA is de zondebok. PRutte weet dat de 1e kamer het toch niet in die orde van grootte gaat goedkeuren maar wel een deel van de verhoging want daar is inmiddels al lang genoeg op ge-PR'd (lees: media voor de kar gespannen). Bovendien leidt het de aandacht af van allerlei vervelende dingen - zoals de MRB - die PRutte wel op z'n kerfstok heeft en die het VVD publiek ook niet had verwacht (lees: hadden niet gestemd, of met nog meer tegenzin, als ze dit geweten hadden). Wat de MRB betreft verwacht ik een poging om het te doen voor nieuwere gevallen. Zoals bij de hypotheekrenteaftrek, dat gaat daar geen stand houden (juridisch gezien) maar de MRB wellicht wel omdat er toch al een overgangsperiode is. Denk aan door laten gaan van de overgangsperiode maar dan niet 30 jaar = 0 maar iets anders. Of de BOEVAG bedenkt dat hun leden nog wat moeten verdienen en komt met een APK+ waarbij er op uitstoot strenger gekeurd gaat worden ongeacht leeftijd. Dat laatste is nog wel te verkopen met 'het miljeu' in de hand als argument (het maakt immers geen ruk uit of die uitstoot door een nieuwe of door een oude auto gedaan wordt). Retrofit katalysatoren dus, a la Duitsland. Terwijl de rest van de fundamenten (gewicht, leeftijd, geen relatie met gebruik) nogal onzinnige uitganspunten zijn voor een belasting op bezit. En dan is de binnenstadvervuiling ook opgelost: of ze zijn schoner geworden of ze zijn weg wegens te dure retrofit. Beter was een kilometerheffing in plaats van de rest. Dan betaal je voor wat je gebruikt (het basisbedrag voor het voorzien in een wegennet betalen we al door de inkomstenbelasting en btw). Met eventueel een boete op hoger verbruik via de accijns. Krijg je opeens slimmerikken die zuinige oldtimers kunnen maken. Oei, innovatie, oei ondernemers... De blikken doos met wielen en stuur is immers het probleem niet, daar hebben we er genoeg van. Het punt zit 'm in de motor, of beter: wat er uit komt. Dan gaat wel de begroting naar de knoppen want we betalen nogal veel als je alle MRB en accijns optelt. Beetje zoals bij de snelheidsboetes: beter gedrag = boetes omhoog want anders uitgaven niet gedekt. Beter bewijs voor het onwaar zijn van alle argumenten behalve 'bermgraaien' is er niet.
  5. Bmtouring

    Vervallen vrijstelling mrb oldtimers

    mooi motto: iedereen die rijk is is gelijk. Totdat ze kaal gelukt zijn en dan is niemand meer rijk en is dan is iedereen ook weer gelijk. is dat het gelijkheidsbeginsel in nederland? Wat er van de MRB verandering overblijft moet ik nog zien. zomaar eventjes een vrijstelling intrekken is geen sinecure. Zo laag is NL nou ook weer nog niet gezonken.
  6. Bmtouring

    TomTom: integratie in BMW’s

    heb dat 'geintegreerde' onlangs gezien in een frans ding (citroen of peut of zoiets) echt bagger. Beetje aangepaste logos en een boel plastic om de SD module en het scherm een beetje geintegreerd te laten lijken. Maar je hangt 'm dus niet makkelijk aan je computer en dus mag je alles via een sd kaartje gaan updaten. En dus op je computer allerlei logins, registraties etc etc moeten doen. Moet daar ook weer TT software op etc etc. Het enige wat die autofabrikanten eens moeten doen is een stekker voor scherm en toetsen maken, en derde partijen licenties geven om daarop hun systemen aan te passen. Dan heb je een mooi geintegreerd scherm met toetsen her en der maar toch de mogelijkheid om je navigatie systeem naar smaak te kiezen plus up to date te houden. Zoals je nu dus een doubledin navigatie koopt en daarbij een stuurwielinterface. voeg toe scherm interface et voila: iedereen blij. Ga je als derde partij premium dingen doen dan kun je nog via de canbus wat live data plukken en tonen (verbruik en dat soort vervelende info)
  7. Bmtouring

    Porsche virus slaat toe

    jongens, doe eens een paar plaatjes er bij, want die nummers zeggen me niks hoor, voor mij zijn er maar twee soorten: 911 voor en 911 na de computerisatie. (ik heb in de jaren tachtig een 911 gereden, geen idee welk nummer maar was idd een leuke belevenis)
  8. Bmtouring

    iPad kapot, verzekering doet moeilijk.

    tja. als ze dat even schriftelijk willen bevestigen... met als afspraak dat zij het alsnog overnemen indien Apple net effe slimmer is dan zij denken... (zoals met diverse laptops is gebeurd die mini vochtigheidssensortjes bleken te hebben)
  9. Bmtouring

    [E38] Nieuwe accu nodig !

    jij hebt ervaring met slechte accu's i.c.m. BMW. Dus goede beslissing om geen risico op rare symptomen te nemen.
  10. Bmtouring

    [SPBA] Druk druk druk nog.

    met hangen, bellen en hoofdschudden?
  11. Bmtouring

    [E53] Post bracht een leuk pakketje

    volgende mod: schoenenvak in de treeplanken... electrisch te openen en te sluiten uiteraard.
  12. Bmtouring

    Eindelijk bestaan ze!

    check ook de duitse forums even, niet alle ervaringen zijn even positief na een poosje gebruik. En niet alleen boven de 200.
  13. Bmtouring

    Gennep on Wheels

    E30 niet oud genoeg zeker he voor een impressie van 2009: link naar youtube filmpje
  14. Bmtouring

    Eindelijk bestaan ze!

    Is het windgeruis minder?
  15. Bmtouring

    Poetsmeeting UPDATE

    Link naar de plek op de kaart helaas kan ik niet weg (kleine op komst) had graag wat hulp gehad in de keuze van polijstspullen. andere keer dan maar, veel plezier allemaal!
×